اطلاعات خودرو|مشخصات ماشین|معرفی خودرو|آگهی خودرو|قیمت خودرو

قیمت روز خودرو،قیمت ماشین،اطلاعات خودرو،مشخصات فنی ماشین،معرفی خودرو،عکسهای ماشین،معرفی بهترین خودروها،خرید و فروش خودرو

اطلاعات خودرو|مشخصات ماشین|معرفی خودرو|آگهی خودرو|قیمت خودرو

قیمت روز خودرو،قیمت ماشین،اطلاعات خودرو،مشخصات فنی ماشین،معرفی خودرو،عکسهای ماشین،معرفی بهترین خودروها،خرید و فروش خودرو

نیسان و مرسدس بدون سیم شارژ می شود

مرسدس بنز کلاس B و خودروی مفهومی E-CELL قرار است از این تکنولوژی دز آینده استفاده کند ولی نیسان این تکنولوژی را در خودروی لیف نصب می کند

این تکنولوژی مشابه شارژ تلفن های همراه است. بدین شکل که فنرهای شارژکننده ای وجود دارد که به باطری خودرو و پد ثابت متصل می شوند که آنها نیز به نوبه خود به منبع انرژی متصل می شود. هر دو طرف بطور مغناطیسی با یکدیگر در تماس هستند. بنابراین در زمان تماس آنها با یکدیگر نیروی الکتریکی منتقل می شود.

لازم به ذکر است شارژ کردن از طریق سیستم القایی 90 درصد به اندازه سیستم برقی موثر است. ولی هم تراز کردن خودروها برای بهره وری شارژ بهینه می تواند برای رانندگان دشوار باشد. البته تکنولوژی کمکی برای پارک خودرو، مشابه آنچه که تا بحال در خودروهای قبلی وجود داشته است، می تواند به رفع این مشکل کمک نماید. ولی هنوز چالشی برای موتورهای EV بوجود می آورد.

گفته می شود برخلاف بیانیه های اخیر، شرکت کانداکتیکس ومپلیفایر که در حال حاضر با مشارکت شرکت دایملر بر روی این طرح کار می کنند از سالها قبل بر روی این تکنولوژی فعالیت داشته است.

با گسترش حضور موتورهای EV در صنعت خودرو، این تکنولوژی می تواند نقطه اتکایی در این صنعت باشد. زیرا بهره وری شارژ کمتر در زمان اهمیت خود را از دست می دهد.

مطلب حائز اهمیت دیگری که وجود دارد این است که آیا این سیستم شارژ بی سیم برای موتورهای داخلی EV استاندارد خواهد بود یا نه؟

کمپانی های دیگر مانند هالوIPT نیز قبلا مجموعه هایی را با نسخه هایی از این سیستم مجهز نموده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد