اطلاعات خودرو|مشخصات ماشین|معرفی خودرو|آگهی خودرو|قیمت خودرو

قیمت روز خودرو،قیمت ماشین،اطلاعات خودرو،مشخصات فنی ماشین،معرفی خودرو،عکسهای ماشین،معرفی بهترین خودروها،خرید و فروش خودرو

اطلاعات خودرو|مشخصات ماشین|معرفی خودرو|آگهی خودرو|قیمت خودرو

قیمت روز خودرو،قیمت ماشین،اطلاعات خودرو،مشخصات فنی ماشین،معرفی خودرو،عکسهای ماشین،معرفی بهترین خودروها،خرید و فروش خودرو

پایان خط تولید ماکسیما

نیسان ماکسیما پس از حدود 11 سال میهمانی در جاده مخصوص با پارس خودرویی‌ها وداع کرد...

 

 

پارس‌خودرویی‌ها دوشنبه گذشته آخرین ماکسیما را نیز مونتاژ و برای همیشه با میهمان ژاپنی و محبوب خود وداع کرده‌اند. گفته می‌شود قرارداد پارس خودرو با نیسان موتورز ژاپن بر سر مونتاژ ماکسیما به پایان رسیده و طرف ژاپنی دیگر قطعات این خودرو را تامین نمی‌کند و از همین رو پارس خودرو نیز مجبور به حذف آن شده است.

 

 

قرار است از ظرفیت خط تولید ماکسیما برای مونتاژ دیگر میهمان ژاپنی پارس خودرو؛ یعنی نیسان تیانا استفاده شود. اما ماکسیما تیرماه سال 1380 به ایران آمد و بهمن ماه همان سال پارس خودرو مونتاژ آن را آغاز کرد. یکی از نقاط قوت این محصول حجم موتور آن به حساب می‌آمد که 3000 سی سی بود و این موضوع برای مشتریان ایرانی به فاکتور مهمی در خرید ماکسیما تبدیل شد. از آن سو البته مصرف سوخت زیاد نیز یکی از نقاط ضعف ماکسیما بود که با حجم موتور بالای آن ارتباط داشت. پارس خودرویی‌ها در طول حدودا 11 سالی که از ماکسیما پذیرایی کردند، بیش از 27 هزار دستگاه از این خودرو را به مونتاژ رساندند و در این بین سهم مدل اتومات چهار برابر مدل دنده‌ای بوده است. نمره منفی ماکسیما در ابتدای ورودش به پارس خودرو روی عدد 76 متمرکز بود، اما در آخرین ارزیابی صورت گرفته، این عدد به 12 کاهش پیدا کرده است. ماکسیما زمانی قیمتی زیر 40 میلیون تومان در بازار خودرو کشور داشت؛ اما حالا از 81 میلیون تومان هم رد شده و خروج آن از خط تولید نیز احتمالا افزایش قیمتی دوباره را برای این محصول رقم خواهد زد. این خودرو تا قبل از آمدن نیسان تیانا با کیفیت‌ترین محصول مونتاژی صنعت خودرو کشور بود، اما حالا گاهی دوم می‌شود و گاهی سوم...

رونمایی از لکسس IF-LC Blue


کمپانی لکسس، از جدیدترین خودروی مفهومی خود، موسوم به lf-lc blue، در موتور شو استرالیا، رونمائی کرد.

 

 

این خودرو بر اساس مدل lf-lc کوپه ساخته شده، و به واقع نمادی است کم نظیر از یک طراحی زیرکانه آسیائی، که در کنار مواردی همچون: بدنه بسیار سبک و مقاوم از جنس فیبر کربن، مجموعه ای از پیشرفته ترین امکانات روز دنیا، و یک پیشرانه هیبریدی پر قدرت، با افتخار می درخشد. به گزارش وب سایت «مجله ماشین»، پیشرانه هیبریدی این خودرو، 500 اسب بخار قدرت دارد، که در کلاس خود، قوی ترین محسوب می شود. یکی از نکات قابل توجه درباره این خودرو، رنگ بسیار خاص بدنه آن می باشد. هنرمندان کمپانی لکسس، اسم این رنگ چشم نواز را، opal blue گذاشته اند، که نام نوعی سنگ جواهر بسیار زیبای استرالیائی است. احتمال می رود، این سری از مفهومی های لکسس، به تولید انبوه برسند. باید منتظر ماند و دید.

 

 

 

 

عکس ها و مشخصات پورشه 911 GT3 با تیونینگ 9ff

تیونر آلمانی مخصوص پورشه - 9ff - از آخرین پروژه ی خود که 9ff GTurbo 1200 نام دارد و بر پایه ی یک پورشه 911 (997) GT3 ساخته شده است رونمایی کرد.

 

 

این خودرو 1200 اسب بخار قدرت و 1150 نیوتن متر گشتاور دارد.با این تفاسیر این یکی از قدرتمند ترین پورشه های جهان به حساب می آید که تنها به 3.3 ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون نیاز دارد و سقف سرعتی معادل 403 کیلومتر در ساعت دارد.علاوه بر این اجازه ی تردد در خیابان را هم دارد.

 

 

 

قدرت فوق العاده ی این خودرو از یک موتور 3.8 لیتری 6 سیلندر تخت که حجم آن به 3.9 لیتر تغییر کرده است تولید می شود.تیونر یک توربو چارجر Garrett GT1200R , یاطاقان های توپی و سیستم خنک کننده ی آبی نصب کرده است.سه مرحله بوست برای این خودرو از طریق دکمه های روی فرمان قابل انتخاب است : 0.8 بار , 1.2 بار و 1.6 بار. با توجه به این موضوع قدرت خروجی این خودرو نیز میتواند از 600 اسب بخار تا 1200 اسب بخار تغییر کند.

 

 

 

 

 

این 911 از سیستم انقال قدرت 6 سرعته دستی 997 GT3 استفاده میکند.البته این سیستم تغییراتی نیز بر خود دیده است مانند دنده های تقویت شده و دفرانسیل لغزان تقویت شده.همچنین دارای سیستم کنترل دریچه ی گاز و 9ff Power Shift است.سیستم تعلیق این خودرو 9ff / Bilstein با شوک های آلومینیومی است.قسمت زیر درب کاپوت از جنس آلومینیوم محکم ساخته شده است.اسپویلر تقویت شده , فرمان هیدرولیکی قوی و تثبیت کننده ی قابل تنظیم در محور های جلو و عقب از دیگر ویژگی های این خودرو اند.

 

 

 

این خودرو از طریق رینگ های GTurbo ساخت 9ff به سایز 19×8.5 اینچ در جلو و 19×12 اینچ در عقب و تایر های Continental Vmax زمین را لمس می کند.همچنین ترمز های 997 GT2 PCCB نیز نصب شده اند.

 

 

 

 

رونمایی از نسل جدید خودروی Cayman S

پورشه خبر رونمایی از نسل جدید Cayman S در نمایشگاه LosAngeles سال 2012 را تایید کرد.

 

پورشه برای اولین بار این این خودرو را در یک کنفرانس مطبوعاتی در تاریخ 28 ماه November در غرفه پورشه در سالن Petree رونمایی خواهد کرد.

 

 

سری Cayman از جعبه دنده ، موتور و سیستم فنربندی همانند مدل های Boxster و Boxster S استفاده خواهد کرد.مدل Cayman از یک موتور 6 سیلندر تخت به حجم 2.7 لیتر و قدرتی حدود 265 اسب بخار و مدل Cayman S از موتوری 6 سیلندر تخت به حجم 3.2 لیتر و قدرتی حدود 325 اسب بخار قدرت خواهد گرفت.

 

 

گزارش هایی مبنی بر این وجود دارند که موتور 6 سیلندر تخت تا سال 2015 با موتوری 4 سیلندر توئین توربو به حجم 2.5 لیتر جایگزین خواهد شد.

 

 

ادامه عکس ها :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مشخصات و عکس های فراری 4/5

فراری 4/5 P یکی از ماشین های اسپرت ساخته شده به وسیله ی فراری است اما بوسیله پینین فارینا برای کارگردان و سهام دار بورس و نجیب زاده ای به نام جیمز گلیکن هاوس دوباره طراحی شد .

 

 

طراحی و توسعه

این ماشین یک فراری انزو بود اما مالک ان گلیکن هاوس ان را با ماشین های مسابقای سری P سال 1960 در امیخته است . این پروژه جیمز گلیکن هاوس 4 میلیون دلار خرج برداشت . طراحی ان درسپتامبر سال 2005 با طرح های جیسون کاستریوتا شروع شد که طراحی را با مجسمه سازی و ازمایش ان در تونل باد شروع کرد . بیش از 200 قطعه مخصوصا برای این ماشین طراحی شد بیش تر قطعات از جمله موتور و پیشرانه با انزوی اصلی تفاوت داشت . شماره شناسایی خودرو VIN))بدون تغییر از انزو مشتق شد .4/5 Pدر تاریخ 18 اوت سال 2006 در pebble beach concours d"elegance رونمایی شد. بعد از رونمایی این ماشین لوکا دی مونتز مولو و اندره پینین فارینا و جیمز گلیکن هاوس توافق کردند که نام رسمی ان ferrari p 4/5 by pininfarina باشد.در سپتامبر سال 2009 گلیکن هاوس تصمیم گرفت که این ماشین در مسابقات 24 ساعته نوربرگ رینگ شرکت کند . این ماشینCOMPETIZIONE 4/5 P نامیده شد .این خودرو به یک ماشین جاده ای تبدیل نشد ولی در عوض یک ماشین جدید با شاسی و شماره وی ای ان و پیشرانه فراری تولید شد . در اول ماه می سال 2010 Competizione که بر اساس فراری 430F اسکودریا ساخته شده بود و قرار بود در مسابقات سال 2011 شرکت کند رونمایی شد .این ماشین براساس قوانین FIA GT2تولید شد.بعد ازان فراری کاملا از پروژه ی p 4/5 competizione فاصله گرفت واز فروش قطعات برای بازسازی موتور برای شرکت در مسابقات امتناع کرد.

 

 

مشخصات

 

این فراری برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به 3 ثانیه نیاز دارد و حداکثر سرعتی برابر با 375 kmph را دارا میباشد .دماغه ی تیز و منحنی صاف ان به این معناست که ضریب درگ تنها0.34 است.

 

 

تریم داخلی

 

جیمز گلیکن هاوس فضای داخلی خودرو را با یک ای پد نانو و یک تبلت طراحی کرده است .امکانات ان نه تنها یک gps بلکه یک مدل 3d از ماشین نیز به عنوان یک لیست کامل از قطعات و کتابچه و راهنمای کاربر برای تعمیر و نگه داری اسان طراحی شده است.هم چنین تهویه هوا نسبت به انزو بهبود یافته ورول بار با یک الیاژ مقاومت بالا دوباره طراحی شد چون نمونه اصلی بیش از حد ضخیم بود و دید جیمز را مسدود می کرد . برای ساخت صندلی های سفارشی بدن جیمز و پسرش توسط پینین فارینا اسکن شد تا قالب صندلی برای ان ها راحت باشد . صندلی ها با قاب فیبر کربن کامپوزیت ساخته شدند و با مش سیاه و چرم قرمز پوشیده شدند که این ها با سلیقه ی دختر گلیکن هاوس انتخاب شدند . پینین فارینا سیم کشی ماشین را دوباره انجام داد تا سرویس کردن ماشین راحت تر باشد .وزن ماشین 270 کیلو گرم سبک تر از انزو است.

 

 

فضای خارجی

 

به درخواست گلیکن هاوس فضای خارجی ماشین کاملا از فیبر کربن (تقویت شده ی پلاستیکی) ساخته شد (به مشابه فراری 330).پنجره عقب شبیه به فراری 512s و منافذ جانبی شبیه به فراری 330p3 و دماغه ان شبیه به فراری 333sp میباشد که خنک کنندگی و ایمنی را افزایش می دهد.درب های پروانه (شبیه به مکلارن F1)به گونه ای طراحی شده است که حتی در سرعت 260kmph نیز هیچ گونه صدای بادی به داخل کابین راه نمی یابد.

 

 

انتقال قدرت

 

ایرودینامیک بهبود یافته و باعث شده که ماشین دون فورس بیشتری داشته باشد ولی در عوض ضریب درگ کمتری داشته باشد(نسبت به انزو) که باعث می شود خودرو در سرعت های بالا با ثبات تر از انزو باشد .P4/5 از همان موتور فراری انزو بهره می برد(Dino F 140 V12 65 degree) . ظرفیت این موتور 12 سیلندر 5998 سیسی با 4 سوپاپ است . ردلاین در دور موتور 8200 ودارای 658 نیوتون متر گشتاور در دور 550 است. این موتور 660 اسب بخار قدرت دارد که در دور 7800 در دسترس است .این فراری از یک گیر بکس 6 سرعته نیمه اتوماتیک بهره میبرد که در انزو بکار رفته استو تعویض دنده با پدال های پشت غربالک فرمان انجام میشود . دو دکمه ای که در دو طرف غربالک فرمان نصب شده برای راهنمایی و هدایت است.

 

 

شاسی

 

بخش عمده ای از سیستم تعلیق بدون تغییر باقی مانده با همان سیستم Push-rod در جلو و عقب و همان دیسک ترمز های کربن سرامیکی و ضد قفل برمبو با قطر 340mm در جلو و عقب . چرخ های الیاژ الومینیومی 510mm قطر دارند و تایر های جلو zr 255/35 و عقب zr 335/30 هستند .