شرکت بی ام و قصد دارد به زودی ماشین i8 که یک ابر خودرو می باشد را معرفی کند.
برند i مرسدس شامل خودروی شهری i3 و ابرخودروی i8 است. رونماییi3 نزدیک است؛ این خودرو در 29 جولای رونمایی خواهد شد.
همچنین نمونه اولیه ب ام و i8 در حال آزمون در لاس وگاس دیده شده است. به نظر می رسد این ابرخودروی هیبریدی در هوای گرم صحرا آزموده خواهد شد.
ب ام و i8 یک موتور سفارشی و یک موتور الکتریکی دارد که به صورت متوالی کار می کنند. موتور بنزینی سه سیلندر این خودرو، چرخ های عقب را به حرکت در می آورد و چرخ های جلوی آن از موتور الکتریکی قدرت می گیرند.
در i8 کانسپت، موتور بنزینی، قدرت 220 اسب بخار و موتور الکتریکی، قدرت 129 اسب بخار تولید می کند. شتاب صفر تا صد i8 کانسپت، کم تر از 5 ثانیه است و با یک لیتر سوخت، مسیر 37.07 کیلومتر را طی می کند. این خودرو تنها با انرژی الکتریکی، مسیر 35 کیلومتر را طی می کند. البته هنوز مشخص نیست که نسخه تولید شده این خودرو نیز چنین ویژگی هایی را دارد یا خیر.
تولید ب ام و i8، سال 2014 آغاز خواهد شد و جای تعجب نیست اگر این خودرو، ماه سپتامبر در نمایشگاه خودروی فرانکفورت دیده شود. i8 قبلا در نقاط مختلفی از دنیا مانند چین و اروپا در حال آزمون دیده شده بود و اکنون نیز در ایالات متحده آمریکا دیده شده است.
جیپ رنگلر و دوج گرند کاروان قابلیت انطباق با استانداردهای مصرف سوخت دقیق را ندارند و به زودی نیاز به اصلاح خواهند داشت.
امروز سرجیو مارچیونه، مدیر عامل کرایسلر در تماس تلفنی با یک تحلیل گر اظهار داشت: "ما نیاز به تغییر داریم و این کار را انجام خواهیم داد." هیچ تغییر اساسی برای برنامه تولید کرایسلر تا سال 2016 وجود نداشت اما مارچیونه گفت که ممکن است این برند زمان بندی عرضه محصولات را تغییر دهد.
وی افزود: "فکر می کنم برای رنگلر نیاز به موتور و گیربکس های جدید خواهیم داشت." او تغییرات این سیستم انتقال قدرت را مشخص نکرد اما مایک مانلی، مدیر عامل جیپ آخر فوریه اعلام کرده بود که قرار است رنگلر موتور دیزلی داشته باشد.
یکی از سخن گویان کرایسلر از صحبت در مورد موتور و گیربکس احتمالی این خودرو سر باز زد و اظهار داشت سیاست این خودروسازی به گونه ای است که نباید در مورد محصولات آینده آن صحبت کرد.
گرند چروکی مدل 2014 با موتور دیزلی 3.0 لیتری و گیربکس اتوماتیک هشت سرعته ارائه می شود.
مارچیونه اظهار داشت تغییرات رنگلر تا مدل 2014 اعمال نخواهد شد و این خودروساز قصد دارد بدون تعطیل کردن کارخانه مونتاژ تولیدو این کار را انجام دهد.
نام خودرو |
قیمت بازار ( تومان ) |
وانت باردو |
10,810,000 |
وانت باردو .سپر جدید (cop) |
12,000,000 |
وانت باردو . یورو 4 .سپر جدید (cop) |
12,500,000 |
وانت باردو دوگانه سوز |
12,700,000 |
وانت باردو .سپر جدید.دوگانه سوز (cop) |
13,400,000 |
پژو روآ سال سفارشی |
15,100,000 |
پژو روآ سال / دوگانه سوز سفارشی |
16,800,000 |
سمند SE |
23,800,000 |
سمند LX دوگانه سوز |
28,300,000 |
سمند LX |
26,900,000 |
سمند سورن MUX |
31,500,000 |
سمند سورن ELX با موتور EF7 |
34,500,000 |
سمند EF7 بدون مالتی پلکس |
27,000,000 |
سمند EF7 مالتی پلکس |
27,400,000 |
سمند EF7 دوگانه سوز |
28,900,000 |
پژو GLX 405 |
26,600,000 |
پژو GLX 405 دوگانه سوز |
28,100,000 |
پژو SLX 405 موتور TU5 |
27,600,000 |
پژو SLX 405 استاندارد یورو 2 |
25,200,000 |
پژو پارس معمولی دوگانه سوز |
35,200,000 |
پژو پارس سال |
33,200,000 |
پژو پارس LX موتور TU5 |
36,900,000 |
پژو پارس ELX |
42,000,000 |
پژو پارس ELX آپشن جدید |
43,100,000 |
پژو پارس سال اتوماتیک موتور TU5 |
47,000,000 |
پژو 206 . تیپ 2 |
34,200,000 |
پژو 206 . تیپ 5 |
36,400,000 |
پژو 206 . تیپ 6 |
52,000,000 |
پژو 206 صندوقدار . تیپ V20 |
34,500,000 |
پژو 206 صندوقدار . تیپ V9 |
53,000,000 |
پژو 206 صندوقدار . تیپ V8 |
37,300,000 |
پژو 206 صندوقدار . تیپ V2 |
41,000,000 |
پژو 207 اتوماتیک |
56,500,000 |
پژو 207 دنده ای |
46,000,000 |
رانا TU5 |
31,400,000 |
تندر E1 |
31,000,000 |
تندر E2 |
36,000,000 |
تندر E2 دوگانه سوز |
41,000,000 |
تندر اتوماتیک E2 تک ایربگ |
47,500,000 |
سوزوکی ویتارا دنده ای کلاس 5 |
111,000,000 |
سوزوکی ویتارا اتومات کلاس 8 |
127,000,000 |
سوزوکی ویتارا دنده ای کلاس 8 |
116,000,000 |
سوزوکی کیزاشی دنده معمولی . نیمه فول |
119,000,000 |
سوزوکی کیزاشی اتومات فول |
138,000,000 |
سوزوکی کیزاشی اتومات نیمه فول |
125,000,000 |
پراید 132 LE |
16,000,000 |
پراید 132 EX |
17,600,000 |
پراید 132 SX |
16,300,000 |
پراید 132 SL |
15,600,000 |
پراید 132 SL پایه گازسوز |
17,700,000 |
پراید 141 EX |
16,300,000 |
پراید 141 SX |
15,400,000 |
پراید 111 SE |
17,000,000 |
پراید 111 EX |
17,300,000 |
پراید 111 LE |
16,400,000 |
پراید 111 SX |
16,700,000 |
پراید 111 SL |
16,000,000 |
پراید SL 131 |
15,150,000 |
پراید SL 131 گازسوز |
17,300,000 |
پراید SX 131 |
16,000,000 |
پراید LE 131 |
15,650,000 |
پراید LE 131 گازسوز |
17,300,000 |
پراید EX 131 |
16,500,000 |
پراید EX 131 گازسوز |
17,800,000 |
تیبا EX |
21,000,000 |
تیبا SX یورو 4 |
19,900,000 |
ریو مدل 90 . صفر |
31,000,000 |
وانت نیسان . ABS . تاخوگراف |
23,000,000 |
وانت نیسان گازسوز . تاخوگراف |
24,500,000 |
وانت نیسان دیزل . ABS . کولر |
26,500,000 |
وانت شوکا |
26,000,000 |
وانت شوکا گازسوز |
27,300,000 |
زانتیا . مشابه صفر 89 |
62,000,000 |
پیکاپ تک کابین اتاق جدید |
78,000,000 |
پیکاپ دو کابین اتاق جدید |
86,000,000 |
سیتروئن C5 جدید 2011 |
125,000,000 |
نیسان تینا HIGH |
148,000,000 |
نیسان تینا MID |
130,000,000 |
نیسان قشقایی HIGH |
140,000,000 |
ماکسیما . مولتی مدیا |
121,000,000 |
مگان 2000 اتومات . آپشن دار |
89,000,000 |
مگان 1600 تیپ 2 |
72,000,000 |
مگان 1600 تیپ 1 |
69,000,000 |
رنو تندر E2 آپشن دار |
36,000,000 |
پارس تندر . اتاق جدید |
38,000,000 |
رنو تندر E1 یورو 4 |
31,000,000 |
خبرها حاکی از آن هستند که تولید خودرو آسیایی خواهد شد. این مقوله قرار است تا سال 2019 اجرایی شود؛ یعنی تا 6 سال دیگر.
به نقل از کانال اول تلویزیون دولتی آلمان، «آ.اِر.دِ»، کریستوف اشتورمر، تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفتگو با اشتفان ولف، خبرنگار آ.اِر.دِ، مستقر در تالار بورس فرانکفورت گفت: درست است که بحران کسادی فروش خودرو در اروپا مدتها است در صدر اخبار اقتصادی قرار دارد اما ما بطور کامل بدبین نیستیم و معتقدیم فروش خودروهای اروپایی در سال آینده، بین سه تا پنج درصد افزایش خواهد یافت.
اشتورمر در واکنش به این سئوال که ارزیابی شما از این پیش بینی که شصت و دو درصد از بازار تولید خودرو تا سال 2019 میلادی متوجه آسیایی ها بویژه چینی ها و کشورهای نوظهور اقتصادی آسیایی است، دوازده ممیز سه دهم درصد از آن خودروسازان کشورهای آمریکای شمالی و تنها یازده ممیز چهاردهم درصد برای خودروسازان اروپایی است، چیست، گفت: البته نگاهها و پیش بینی های متفاوتی در ارتباط با این صنعت وجود دارد.
بعنوان مثال بازار تولید خودروی کشورهای شمال آمریکا هم اکنون در تلاش برای جبران شرایط گذشته خود است. چون در سال 2007 میلادی بشدت تحت تاثیر بحران مالی غرب، آسیب دید. در مورد کشورهای غرب اروپا نیز انتظار جبران و تحول را داریم.
به نظر من خودروسازان اروپایی باید یکبار دیگر، خود را پیدا کنند و در نیمه دوم دهه به رشد خوبی دست یابند. در این میان آسیا نیز به رشد خود در این صنعت ادامه خواهد داد. البته این بشرطی خواهد بود که سرمایه گذاری های بسیار هنگفتی نیز در صنایع خودروسازی آسیا صورت گیرد.
یک شخص ایرانی با نام هادی محسنی پورد هفته گذشته ماشین BMW 6 خود را با پتک در هم کوبید و آن را نابود کرد.
هفته گذشته، هادی پورمحسنی، مالک یک بی ام و سری 6 که از تعمیر سر و صدا و لرزش های خودروی خود توسط بی ام و در ایتالیا ناامید شده بود، خارج از محوطه نمایشگاه خودروی فرانکفورت با یک پتک بی ام و خود را در هم شکست. تخریب این خودرو در یک ویدئو ضبط شده است.
زمانی که پلیس سر رسید پورمحسنی قول داد که جمعیت را منظم کند و پس از آن اجازه گرفت تا باقی خودروی خود را نابود کند.
گزارشات حاکی از آن است که پورمحسنی چهار سال برای حل این مشکل با بی ام و مذاکره داشته است.
اگر با خودروی خود چنین مشکلی دارید لطفا آن را نابود نکنید چون احتمالا هیچ یک از این صداها درست نخواهند شد.