اطلاعات خودرو|مشخصات ماشین|معرفی خودرو|آگهی خودرو|قیمت خودرو

قیمت روز خودرو،قیمت ماشین،اطلاعات خودرو،مشخصات فنی ماشین،معرفی خودرو،عکسهای ماشین،معرفی بهترین خودروها،خرید و فروش خودرو

اطلاعات خودرو|مشخصات ماشین|معرفی خودرو|آگهی خودرو|قیمت خودرو

قیمت روز خودرو،قیمت ماشین،اطلاعات خودرو،مشخصات فنی ماشین،معرفی خودرو،عکسهای ماشین،معرفی بهترین خودروها،خرید و فروش خودرو

همه چیز درباره تیونینگ ماشین CL500

شاید بتوان از ماشین خودروی مرسدس – بنز CL 500 Black Matte Edition به عنوان یکی از اسپرت ترین ماشین هایی که کوپه لوکس دو در ساخته و عرضه شده است یاد کرد.


 

البته بخشی از طراحی این خودرو توسط Prior Design انجام شده و به بسته ارتقایی شرکت Famous Parts اضافه شده است.

 

طبق اعلام خالقین این محصول ، خودروی اسپرت CL 500 ارتقا یافته دارای یک کاپوت ، سپر جلو ، باله های کناری و لبه های گل گیر جدید هستند و ارتفاع سامانه تعلیق آن کاهش یافته است.

 

 

از دیگر تجهیزات افزوده شده توسط Prior Design می توان به چراغ های دید روز LED ، سامانه های الکتریکی که هنوز ماهیت دقیقی از آن ها اعلام نشده است اشاره کرد.سراسر بدنه CL 500 دارای رنگ مشکی است .

 

در ضمن سامانه اگزوز این خودرو از CL63 AMG گرفته شده و بدنه نیز بر روی رینگ های 21 اینچی آلیاژی باراباس مونو بلاک E قرار گرفته است.

 

در حال حاضر مرسدس CL 500 Black Matte آماده فروش می باشد ولی هنوز فهرست قیمتی آن اعلام نشده و جزئیات بیشتری درباره اش در دسترس نیست .

 

کاهش 10 الی 20 درصدی قیمت خودرو

در همین حال، از شورای رقابت خبر می‌رسد کاهش قیمت خودروها براساس فرمول این شورا بین ۱۰ تا ۲۰ درصد خواهد بود، البته خودروسازان قول داده‌اند مابه‌التفاوت قیمت جدید و قدیم را به مشتریان خود بازگردانند.

بازار خودرو پس از گذشت بیش از دوماه بلاتکلیفی، می‌رود از صبح فردا شنبه، رونق گذشته خود را بازیابد؛ بازاری که در این دوران با توقف نسبی خرید و فروش، خودروسازان را در وضعیت نامناسبی قرار داده است.

پس از جار و جنجال‌های فراوان و فراز و نشیب‌های بسیار و با تعیین فرمول قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت، مدیران ایران خودرو و سایپا وعده دادند که با محاسبه نرخ‌های جدید بر اساس فرمول شورای رقابت ، فروش محصولات‌شان از شنبه ۱۴ اردیبهشت بر اساس قیمت‌های جدید انجام خواهد شد.

در این میان، معاون بازاریابی و فروش سایپا از فروش محصولات این شرکت از روز شنبه با قیمتهای شورای رقابت خبر داد و گفت: با محاسبه نرخهای جدید براساس فرمول شورای رقابت ، فروش محصولات این شرکت از شنبه ۱۴ اردیبهشت بر اساس قیمتهای جدید انجام خواهد شد.

محمد علی قادری خاطر نشان کرد: مشتریان می توانند از روز شنبه با مراجعه به نمایندگی های فروش سایپا در سراسر کشور و یا سایت فروش اینترنتی سایپا، خودروهای انتخابی خود را براساس قیمتهای جدید خریداری کنند.

همچنین مدیر فروش گروه خودروسازی ایران خودرو گفت: فروش محصولات این گروه از روز شنبه آینده براساس مصوبات شورای رقابت آغاز می شود. عبداله بابایی افزود: مردم می توانند به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری در نمایندگیهای مجاز گروه خودروسازی ایران خودرو، خودرو مورد نیاز خود را با قیمتی که شورای رقابت اعلام کرده است، خریداری کنند.

وی افزود: قیمت خودروهای خریدارانی که از ۱۷ بهمن اقدام به خرید خودرو از نمایندگی های مجاز ایران خودرو کرده اند هم بر اساس مصوباتی که از شنبه ارائه خواهیم داد، تعیین خواهد شد و چنانچه افزایش دریافت وجود داشته باشد به مشتریان بازگردانده می شود.

بابایی با عذرخواهی از شهروندان گفت: با مصوبات دولت و مستنداتی که به پلیس راهور دادیم از امروز مجوز شماره گذاری ارائه می شود و این دسته از مشتریان که حدود ۷۰ هزار نفر هستند ، می توانند شماره و پلاکهای خود را دریافت کنند.

پیش از این، جمشید پژویان رئیس شورای رقابت از تعیین شاخص‌های فرمول قیمت خودرو براساس متوسط تورم ۵۳.۲۶ درصدی این صنعت خبر داده و گفته بود: تورم بخشی خودروهای کم‌تیراژ (به جز پراید، پژو، سمند و تیبا) معادل ۵۳.۲۶ درصد در نظر گرفته شده، ضمن اینکه برای چهار مدل خودروی پرتیراژ به طور مشخص تورم بخشی مشخص شده که در همین حدود است.

در همین حال، تورم بخشی پراید ۱۳۱ با فرمان هیدرولیک بدون کیسه هوا ۵۰.۸ درصد، تیبا با فرمان هیدرولیک و کیسه هوا ۵۲.۱ درصد، سمند ال ایکس EF۷ بنزینی با کیسه هوا ۵۳.۳ درصد، تیبا با فرمان هیدرولیک و کیسه هوا ۵۲.۱ درصد، پژو ۴۰۵ با ترمز ضدقفل و کیسه هوا ۵۹.۷ درصد و رانا ۴۹.۴ درصد اعلام شده است.

از شورای رقابت خبر می رسد قیمت خودروها براساس فرمول شورای رقابت بین ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.

شورای رقابت دستورالعمل تعیین قیمت خودروهای ساخت داخل در هر سال را در جلسه اول اردیبهشت ماه خود به ترتیب زیر تصویب کرد:

بهای هر نوع خودرو در هر سال معادل خواهد بود با بهای آن خودرو در فروردین ماه سال قبل به اضافه حاصل ضرب بهای همان خودرو در فروردین ماه سال قبل در حاصل جمع نرخ تورم سالانه همان خودرو و ۵۰ درصد تغییر شاخص کیفیت همان خودرو در طول سال تقسیم بر بدترین شاخص کیفیت در سال قبل منهای عدد ثابت ۲ درصد بهای همان خودرو در فروردین ماه سال قبل ( بهره وری مورد انتظار).

۱-pt= قیمت هر نوع خودرو در ابتدای سال پیشین

pt= قیمت هر نوع خودرو در سال مورد عمل

dz=تغییر شاخص کیفیت همان خودرو در طول سال تقسیم بر بدترین شاخص کیفیت پایین ترین کیفیت گروه خودروها در سال پیشین بر اساس اعلام موسسه ملی استاندارد.

d=نرخ تورم سالانه تولید همان خودرو در طول یکسال بر اساس گزارش رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

%۲ بهره وری سالانه مورد انتظار از خودرو سازان نسبت به سال پیشین.

واردات سه مدل خودرو هوندا به بازارایران

هوندا در ایران خودروی محبوبی است و هنوز هم آکوردها و سیویک های وارد شده در دهه 90 میلادی، علاقه مندان زیادی در میان خودرودوستان دارند. شاید به دلیل همین علاقه عمومی و البته خوشنامی برند هوندا است که در سال های پس از آزادسازی واردات خودرو به کشور، در چند نوبت زمزمه هایی مبنی بر ورود هوندا به ایران مطرح شد هر چند هیچ گاه رنگ واقعیت به خود نگرفت اما اکنون فامیلی موتور، عاملیت رسمی فروش و خدمات پس از فروش هوندا در ایران کار خود را آغاز کرده است و سیویک های به نمایش درآمده از سوی این شرکت نشان می دهد این بار هوندا به راستی در قرن بیست ویکم بار دیگر به ایران بازگشته است. برای بررسی فعالیت های فعلی و آینده شرکت فامیلی موتور با «سیف الله فامیلی»، مدیرعامل این شرکت به گفت وگو نشستیم.

 

فامیلی موتور , کار را با سیویک سدان آغاز کرده است. چه شد به سراغ سیویک رفتید؟

ما قصد داشتیم واردات هوندا را با محصولی به نام جاز که یک هاچ بک کوچک شهری است آغاز کنیم اما وقتی با دوستان متخصص در این زمینه مشورت کردیم بهتر دیدم با سیویک آغاز کنیم چون نام سیویک در ایران شناخته شده است.

 

 

* فکر می کنید چه زمانی می توانیم این خودرو را در خیابان ها ببینیم؟

مراحل ثبت این خودرو به طور کامل طی شده و مجوزهای آن هم صادر شده است و در حال حاضر در پروسه شماره گذاری است.

* قیمت سیویک در نهایت چقدر خواهد بود؟

اجازه بدهید قیمت نهایی خودرو را در زمان فروش و با توجه به وضعیت ارز در آن زمان اعلام کنیم چون نوسانات نرخ ارز می تواند در قیمت گذاری نهایی خودرو موثر باشد. ما نمی توانیم از ارز مبادلاتی استفاده کنیم و ناچاریم ارز را از بازار تهیه کنیم که نرخ متغیر دارد اما با توجه به خودروهای هم قیمت مشابه، می توانید تقریباً قیمت آن را حدس بزنید. این خودرو در خارج از کشور در مدل های آپشن دار، حدود 21 هزار دلار قیمت دارد.

* بعد از سیویک چه مدل هایی را در ایران خواهیم دید؟

ما قصد داریم در سال آینده سبد محصولات هوندا در ایران را به سه خودرو برسانیم. سال آینده غیر از سیویک، مدل های آکورد 2400 سدان و CRV که یک خودروی شاسی بلند است را هم برای ورود به بازار ایران در نظر گرفته ایم و به سبد محصولات هوندا اضافه می کنیم. مراحل واردات آکورد هم تقریباً نهایی شده است و احتمالاً در اوایل سال بعد وارد بازار خواهد شد. برنامه ما واردات 150 تا 200 دستگاه خودرو در ماه است.

* هوندا در ایران بیشتر به دلیل خصوصیات اسپرت خودروهایش شناخته می شود. قصد ندارید در زمینه مدل های اسپرت تر کار کنید؟

مجوزهای ورود سیویک هاچ بک تقریباً نهایی شده است و این خودرو را که مخصوص بازار اروپا طراحی شده و نمای کاملاً اسپرتی دارد را هم در برنامه واردات داریم. غیر از این، اقدامات لازم برای واردات آکورد کوپه را هم با یک موتور پر قدرت آغاز کرده ایم.

 

 

* به نرخ ارز اشاره کردید. مدتی قبل شنیدیم به واردات خودرو هم ارز مبادلاتی تعلق می گیرد. یعنی شما از این ارز استفاده نمی کنید؟

ما هم این خبر را شنیدیم که اعلام شد به اولویت 9 هم ارز مبادلاتی می دهند اما بعد گفتند بعضی از کالاها از جمله خودرو شامل این مسأله نیستند. فعلاً هم ارز مبادلاتی در اختیار ما نیست و باید از ارز آزاد استفاده کنیم. خرید ارز از بازار برای ما خطرناک است چون خودرو را با یک نرخ ارز می خریم و اگر ارز ارزان شود، ناچاریم خودرو را ارزان تر بفروشیم در حالی که به دلیل خرید با ارز گران زیان می بینیم. به همین دلیل هم هست که می گویم قیمت نهایی را در زمان آغاز فروش خودروها اعلام می کنیم.

* در بین رقبا جایگاه خودروهای هوندا را کجای بازار می بینید؟ به هر حال رقبای هوندا در بازار ایران حضور پر رنگی دارند.

خودروهای هوندا در تمام جهان جایگاه خاص خود را دارند. قطعاً این خودروها در مقابل خودروهای لوکس اروپایی در جایگاه پایین تری هستند چون به همان نسبت هم ارزان تر فروخته می شوند و اگر می خواهید با تکنولوژی هوندا یک خودروی لوکس بخرید باید سراغ خودروهای آکورا که محصولات برند لوکس هوندا است بروید. هوندا در مقابل خودروهای کره ای در رتبه بالاتری قرار می گیرد چون کیفیت و دوام خودروهای ژاپنی همیشه بالاتر از خودروهای کره ای بوده. خودروهای کره ای معمولاً آپشن های زیادی دارند اما پس از چند سال افت می کنند اما خودروهای ژاپنی تا سال ها کیفیت خودرو را حفظ می کنند. در میان خودروهای ژاپنی هم هوندا در رده بندی های مختلف بالاتر از تویوتا قرار می گیرد. البته قیمتش هم معمولاً از تویوتا اندکی بالاتر است. در ایران هم ما این خودرو را در میان خودروهای اروپایی و خودروهای کره ای می بینیم. البته هوندا آنقدر در ایران خوشنام است که بازار ویژه خود را پیدا خواهد کرد. این مسأله در بازارهای جهانی هم وجود دارد. هوندا 3 میلیون دستگاه تولید دارد که 1.7 میلیون دستگاه آن در آمریکا به فروش می رسد. بازار آمریکا قوانین سختی دارد و فروش خودرو در آن آسان نیست. در ارزیابی های انجام گرفته در بازار آمریکا از طرف موسسه J.D.POWER هوندا همیشه جزو بهترین شرکت ها در زمینه رضایت مشتریان بوده است.

* خدمات پس از فروش همیشه پاشنه آشیل خودرو در ایران است و این مسأله در مورد خودروهای وارداتی با تعداد ورود محدود شکل حادتری به خود می گیرد. برنامه تان برای مراکز خدمات پس از فروش چیست؟

ببینید! اگر شرایط کار در زمینه واردات خودرو عادی بود، ما الان باید با اطمینان از قیمت نهایی خودرو، پیش فروش می کردیم و همزمان با توجه به اینکه می دانستیم چه تعداد خودرو در چه شهرهایی فروخته خواهند شد، قبل از رسیدن خودروها با مراکز خدمات پس از فروش مذاکره می کردیم و می توانستیم با آموزش آن ها، تعمیرگاه های مجاز هوندا را در کشور ایجاد کنیم اما الان شرایط به این شکل نیست. با توجه به تعداد واردات، در حال حاضر یک نمایندگی خدمات پس از فروش در خیابان شریعتی تهران در حال تکمیل است که پیش از ورود نخستین خودروها به بازار آماده خواهد شد. بعد از آن با توجه به حجم فروش نمایندگی ها را افزایش می دهیم. پرسنل فنی فامیلی موتور برای تعمیرات این خودرو دوره های آموزشی را در کشور ژاپن گذرانده اند و از این نظر هم مشکلی وجود ندارد.

* یکی از سوالاتی که همیشه در مورد خودروهای وارداتی محل بحث می شود، کشوری است که این خودروها از آن وارد می شوند و معمولاً هم واردکنندگان در این زمینه سکوت می کنند که باعث می شوند بازار شایعات داغ شود. هونداهای فروخته شده در ایران مستقیماً از ژاپن وارد خواهند شد یا از کشورهای حوزه خلیج فارس؟

هونداهای وارد شده به ایران ساخت ژاپن هستند و از نمایندگی خاورمیانه هوندا در دبی خریداری می شوند. در حقیقت در منطقه خاورمیانه همه خریداران عمده باید برای خرید به این نمایندگی مراجعه کنند.

 

 

مشخصات سیویک های عرضه شده در ایران

 

هوندا سیویک در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه می شود اما در ایران موتور این خودرو بدون توجه به تیپ خودرو، موتوری 1.8 لیتری با قدرت 139 اسب بخار خواهد بود که به فناوری i-VTEC نیز مجهز است. i-VTEC سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ های خودرو است که باعث افزایش توان و کاهش مصرف سوخت خودرو می شود. به علاوه این خودروها به سیستم مدیریت هوشمند مصرف سوخت ابداعی هوندا نیز مجهز هستند. این سیستم از طریق یک دکمه سبز رنگ در کناره داشبورد با نام ECON با اعمال تغییراتی در واکنش پدال گاز، سیستم تهویه مطبوع و ... به صورت هوشمند مصرف سوخت خودرو را کاهش می دهد تا در نهایت مصرف سوخت ترکیبی سیویک 6.6 لیتر در یکصد کیلومتر باشد. این خودرو دیفرانسیل جلو است و بر روی مدل های عرضه شده در ایران گیربکس پنج سرعته اتوماتیک نصب می شود که البته فاقد سیستم تعویض دستی دنده (تیپ ترونیک) است. سیویک در ایران در دو تیپ EX و LX عرضه خواهد شد که تیپ EX از امکانات بیشتری برخوردار است.

گیربکس ملی به صورت شش دنده

مهدی رجب علی مدیر پروژه گیربکس ملی در مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: این جعبه دنده با همکاری مرکز توسعه محصولات جدید و مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو به صورت شش دنده و کاملا متفاوت با جعبه دنده بی. ای. عرضه می شود.

 

وی از توسعه این مجموعه و عرضه نسخه دستی خودکار آن نیز که با همکاری مشاور معتبر اروپایی به اجرا در می آید، خبر داد و گفت: جعبه دنده ملی بر روی محصولات گروه سمند، 405، پارس، رانا و همه محصولات ایران خودرو نصب خواهد شد.

 

رجب علی افزود: گیربکس بی. ای. که در حال حاضر بر روی این محصولات نصب است، با موتورهای فناوری جدید مانند موتور دیزل ملی سازگار نیست که با توسعه جعبه دنده جدید، موتور دیزل و موتورهای آینده ایران خودرو نیز جعبه دنده مناسب را خواهد داشت.

 

مدیر پروژه جعبه دنده تصریح کرد: با توسعه این جعبه دنده، ضمن رفع مشکلات جاری طراحی و کیفیت و دست یابی به یک خانواده جعبه دنده روز جهانی، عرضه آن به صورت دستی خودکار نیز امکان پذیر خواهد شد.

 

وی سرمایه گذاری مصوب برای عرضه جعبه دنده ملی را 25 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این مجموعه در بهمن ماه سال 93 بر روی تولیدات ایران خودرو نصب خواهد شد و به دلیل افزایش تعداد دنده ها و برخورداری از فناوری روز جهانی، کاهش مصرف سوخت را نیز در پی خواهد داشت.

 

رجب علی افزود: برای تسریع در اجرای این پروژه، نشست مشترکی بین همه مسوولان پروژه و مشاور خارجی برگزار خواهد شد و قرار است در گام نخست، اقدامات کیفیتی و سپس کارهای امکان سنجی انجام گیرد.

 

مدیر پروژه گیربکس ملی اظهار داشت: در مدل دستی خودکار که از 20 سال پیش در برخی خودروهای مسابقه ای و از هفت سال پیش در خودروهای معمولی نصب می شود، کلاج وجود ندارد، اما عوض کردن دنده توسط راننده انجام می شود.

 

این کارشناس خودرویی از تصویب و تعریف پروژه های گیربکس اتوماتیک و گیربکس دو کلاجه نیز خبر داد که مطالعات آن در دست انجام است و با تدارک سازوکارهای لازم، به اجرا در خواهد آمد.

 

استفاده از ماشین پیکان در لس آنجلس

پیکان جوانان در گردهمایی خودروهای کلاسیک آمریکا شرکت کرد و یکی از اتومبیل‏هایی بود که بیشترین عکس و فیلم از آن تهیه شد. مالک ایرانی این پیکان پیشنهادهای خرید خوبی را نیز از سوی ایرانیان مقیم لس‏آنجلس دریافت کرد که البته همه آنها را رد کرد، زیرا تمایل داشت این جواهر ایرانی را خود در اختیار داشته باشد. هم اکنون وی از پیکان جوانان خود نهایت لذت را می‏برد و هفته‏ای یک بار با آن رانندگی می‏کند.

آقای «روبرت طماعی» هموطن مسیحی ما، حدود پانزده سال پیش به ایالات ‏متحده و منطقه «گلندل» لس‏آنجلس رفت و در آنجا ساکن شد ودر سال 2010 یک آگهی خاص در سایت خرید و فروش e-bay توجه او را جلب کرد.

 

 

 

یک دستگاه humber sceptre که در حکم خواهر hillman hunter یا پیکان ما محسوب می‏شد، برای فروش گذاشته شده بود. او بارها عکس‏های سایت را بررسی کرد و هنگامی که متوجه شد مکان فروش آن در لس‏آنجلس است، سریعاً به محل بازدید رفت. گاراژی که تعداد زیادی اتومبیل آمریکایی و اروپایی قدیمی در آنجا دیده می‏شد و در گوشه‏ای از آن این خودروی آبی رنگ، پارک شده بود. گرچه وضعیت آن جالب نبود ولی برای یک ایرانی، گزینه مناسبی جهت بازسازی به شمار می‏رفت. طبق قوانین e-bay، آگهی این خودرو باید یک هفته برای بازدیدکنندگان سایت باقی می‏ماند، ولی «روبرت» نمی‏خواست حتی یک هفته صبر کند. بنابراین تمام مبلغ را به مالک پرداخته و خودرو را از وی خرید. مالک به او گفت که این «هامبر» مدل 1967 است و همان سال توسط پدر وی از انگلستان به ایالات‏متحده آورده شده و مورد استفاده روزمره او بوده است.

در سال‏های اخیر، پدر ایشان قصد بازسازی این ماشین را داشت که متأسفانه فوت کرده و پسر او که با آن آشنایی نداشت، خودرو را برای فروش گذاشت. مالک به «روبرت» گفت که اسناد آن گم شده و باید دوباره روند تهیه سند برای آن طی شود. البته ایشان انجام این کار را خود بر عهده گرفت و سرانجام پس از حدود 3 ماه پی‏گیری، توانست تمامی مدارک مورد نیاز را فراهم کند.

«روبرت» پس از اطمینان از صحت سند، خودرو را به تعمیرگاه bavaria auto repair که توسط چند ایرانی اداره می‏شد فرستاد و مراحل بازسازی را آغاز کرد. این مرکز، سابقه بازسازی مدل‏های کلاسیک «ب‏ام‏و» مخصوصاً مدل 2002 را در کارنامه خود دارد. در ابتدا موتور، جعبه‏دنده و کلیه اجزای اتاق باز شده و در گوشه‏ای قرار گرفتند و اتاق خالی برای صافکاری و رنگ ارسال شد. «روبرت» رنگ زرد را برای این قناری زیبا در نظر گرفته بود. این بخش کار، بیش از حد انتظار طول کشید و این پیکان، حدود یک سال در همین مرحله باقی ماند.

«روبرت» در این زمان به ایران سفری داشت و طبق فهرستی که تهیه کرده بود، به خرید برخی قطعات لازم اقدام کرد و لوازمی شامل داشبورد کامل، نوارهای دور شیشه‏ها، لوازم داخل اتاق و بسیاری قطعات فنی را خریداری کرد. او که پس از گذشت چند سال به ایران آمده بود، از این نکته تعجب کرد که پیکان که روزگاری به وفور در خیابان‏های تهران دیده می‏شد، امروزه جای خود را به اتومبیل‏های دیگری داده است.

در مرحله بعدی، کلیه اجزاء داخلی، جلوبندی، موتور و جعبه‏دنده کاملاً بازسازی شدند. اما نکته قابل توجه این بود که پدر او «آلبرت» اقدام به تبدیل سیستم فرمان از حالت انگلیسی (راست) به سمت چپ کرد. در این فرایند باید جعبه فرمان، فرمان، سیستم ترمز و ترمز دستی جابه‏جا می‏شدند. جعبه‏دنده این خودرو سه سرعته اتوماتیک است، البته او یک موتور و جعبه‏دنده دیگر نیز در اینترنت پیدا و به عنوان قطعه یدکی آن‏ها را خریداری کرد. لوازم مختلف با ظرافت و دقت تمام و با صرف زمان زیاد روی خودرو نصب می‏شدند و به تدریج پیکان جوانان، شکل نهایی خود را پیدا کرد.

مشکل بعدی پیدا کردن رینگ و لاستیک اصلی بود که با جستجوی فراوان حل شد. «روبرت» به دریافت پلاک شهربانی peykan برای آن اقدام کرد که نمای آن را زیباتر ساخت. در نهایت با نصب نشان «ایران ناسیونال» روی در صندوق عقب، کار بازسازی به پایان رسید. پیکان جوانان مورد بحث، در یک گردهمایی خودروهای کلاسیک شرکت کرد و یکی از اتومبیل‏هایی بود که بیشترین عکس و فیلم از آن تهیه شد. مخصوصاً ایرانیان زیادی با دیدن آن ذوق‏زده شده بودند.

روبرت حتی پیشنهادهای خرید خوبی را نیز از سوی ایرانیان مقیم لس‏آنجلس دریافت کرد که البته همه آنها را رد کرد، زیرا تمایل داشت این جواهر ایرانی را خود در اختیار داشته باشد. هم اکنون «روبرت» از پیکان جوانان خود نهایت لذت را می‏برد و هفته‏ای یک بار با آن رانندگی می‏کند. در بسیاری موارد نیز پیش آمده که حتی آمریکایی‏ها نیز به سمت آن جلب شده و در مورد آن سوالاتی مطرح می‏کنند.